28 år och så mycket klokare

 
Glad påsk såhär i efterskott, och glad valborg! Önskar jag varit hemma och firat. Okej, det är en ren och skär lögn. Men igår så satt jag och Sanna med varsitt glas vin vid Flinders och beklagade oss lite över all Valborgsfest som vi uppenbart missar.
 
Hänt mkt. Väldigt mkt. Vill inte att det ska vara en blogg full av "och sen hände det och det och det"... Men måste ändå berätta att Boogie festivalen i Tallarook över påsk var GRYM. Tänk er, 2000 personer, de flesta runt 30, alla där för att lyssna på go musik, äta schysst mat och bara ha det gött. Inga 18-åriga fyllon lyssnandes på house här inte...Naturen runt omkring var helt stunning...jag och Ellie såg kängurur första gången, i det vilda hoppandes omkring bredvid fåren. Fantastiskt. Så Aussie det kan bli va? Lägg till en wind mill på det!
 
Fylla 28 gick också bra, nog bästa dagen hittills, strålande solsken OCH samtalet jag knappt vågat hoppas på: Jobbet var mitt! Ni vet att jag sa att det med detta visum är galet svårt att få jobb, ett jobb som inte är inom hospitality. Så, hittade detta jobb av ren slump och tänkte inte söka eftersom det var ett "riktigt" jobb dvs ett jobb där de eftersökte medborgare. Men sökte ändå. Gick på intervju. FICK DET! Man ska ha flyt ibland, absolut. Och det har jag nu. Har haft sedan jag kom faktiskt. Men åt helsike med Jante och flyt...jag är faktiskt grym också! Ja fanimig! Så, önskan att få jobba i resebranschen är nu sann. Och inte vilken resebyrå som helst, ett ungt drivet gäng som anordnar gruppresor för backpackers...tycker det borde passa mig som handen i handsken! :) första arbetsveckan avklarad, känns grymt! Tre mån probation först...
 
Födelsedagen firades med middag sedan weekend i Victor Harbour med ett gäng vänner, wine tastings, beach, barbeque...grym helg. 
 
Varit i Oz i 7 veckor (i morgon)...känns som längre samtidigt som det känns som jag kom igår. Nya lärdomar och erfarenheter hela tiden. I helgen kom vi in på ämnet som ligger mig varmt om hjärtat, jämställdhet...jaa...intressant om inte annat. Speciellt när man var ensam tjej med fyra grabbar varav tre från Sydamerika. Igen. Intressant. Att gång på gång förklara (som att lära en gammal hund att sitta) varför det inte är okej att så fort en man visar känslor säga saker som "hey when did you get a vagina?!" (För det är ju så fruktansvärt att bli jämförd med en tjej) Eller använda det vidriga ordet "cunt" till ens tjejkompisar, eller varför det inte alls ligger i en mans natur att vara otrogen mot sin tjej...puh. 
Ni förstår. Finns lite att jobba med här...jag tänkte att jag börjar med att köpa mina egna drinkar för mina egna pengar. Och lite fint och försiktigt ifrågasätta (men inte döma, absolut inte) varför det är så många som är hemmafruar i Australien? Lägga en hög rap eller två just bara för att, bara för att...
 
Kämpa och så lite frön!
 
Men som jag ändå älskar detta land...galet. Som om stenen jag så länge burit på släppte när jag landade. Ja faktiskt. Känner mig lättare (fast jag har gått upp 5 kilo, Dominos ligger ju så nära)
 
Puss och Kram från mig
 
 
 
 
 
 
Ida
2014-05-02 @ 11:45:33

Du är GRYM babe! Och grattis till jobbet! puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lifeistoday.blogg.se

Jag bestämde mig 2014 att lämna min trygga vardag i Sverige och ge mig ut på ett äventyr ensam till Australien. Nu, mer än 3 år senare bor och jobbar jag i världens bästa stad Melbourne. Läs min blogg om min vardag här, om allt och ingenting, tankar, funderingar eller bara struntprat...

RSS 2.0