The best summer of all times?

Hej hej,
 
Jag vet, runt ett halvar sedan jag skrev. Och idag lanar jag Steves dator for att min lilla mini laptop sjunger pa sista refrangen... tar ett ar att bara starta upp den, tyvarr blir detta inlagg lite jobbigt utan svenska bokstaver. Ber om ursakt pa forhand. Jag vill mest bara ge er en uppdatering om vad som hant den senaste tiden...
 
Det har hant sa galet mycket de sista 6 manaderna sa jag vet inte vart jag ska borja... Allt fran sjukhus till massa harliga besok hemifran och weekends away.
 
Kortfattat, sommaren har varit fantasiskt. Sa fantastisk att jag inte ens har angest over att traden nu ar gula och roda och vi gar mot vinter. 
 
November borjade med en litet besok av Jonte. Kanns som en evighet sedan nu men det var saklart helt underbart att fa ha honom har, att Steve fick lara kanna en av mina basta vanner. Vi hade planerat in 4 dagar i Bali innan han skulle flyga hem och som ni sakert minns sa var Bali drappat av vulkanutbrott under denna tid. Som alltid nar vi reser ar det handelserikt...Det basta ar att vi alltid har sa kul, spelar ingen roll om det hander grejer som detta, vi gor alltid det basta av det. Slutade med att vi satt i en bil en hel dag till East Java dar vi tog tre flyg vardera for att komma tillbaka hem. En resa som normalt sett skall ta 5 h tillbaka till Melbourne tog 24h...och ett antal hundratals dollar... MEN trots att jag kom hem fattig...minnen var det...
 
Har ocksa hunnit med att klamma in en kolonoskopi. Fick akuta magbesvar runt oktober dar och fick som tur var ga fore i kosystemet. Allt gick bra, tack gode gud sa sover de ner en har sa man marker inte att nagon ar och graver en i baken... Allt sag bra ut, kandes valdigt skont att fa det gjort. Inga inre blodningar, ingen cancer (!) eller Chrones... Mina lakare tror dock att jag har en post infektion fran nar jag blev sa sjuk i Afrika..ar det inte helt galet? Att nagot som hander for 8 ar sedan fortfarande kan forstora for en? Lang historia kort, gar hos en dietist nu for att forsoka fa bukt pa mina problem, att utesluta vissa matprodukter och att introducera andra, det ar sjukt svart. De senaste 6 veckorna har jag gatt pa en diet dar jag inte far ata mycket alls av det jag brukar, resulterat i att magen ar sa mycket battre MEN jag har istallet gatt ner i vikt och fatt samre immunforsvar. Har en tid nasta vecka igen sa da ska vi analysera resultaten och se hur vi gar vidare. Jag ar valdigt glad att jag antligen borjar bli lite battre och att jag kan se lite ljus i slutet av tunneln...lite atminstone.
 
Saklart var hojdpunten i sommar besoket hemifran. Det finns inget som kan jamforas med att ha sin familj har. Ar kanslosamt och var tre veckor av ren och skar lycka. Att fa se min syster, Albin och ungarna komma ut fran flygplatsdorrarna och bara "tja, namen ar ni har?!"... sa naturligt liksom. Kunde inte ha onskat en battre julklapp. Jag tror inte jag insag innan hur viktigt det var for mig att min familj hemifran fick traffa min australienska familj och vanner... Det kanns pa nagot satt som om sista pusselbiten ar lagd. Som om nu har de fatt ta del av mitt liv har, kan relatera till det jag pratar om och till de manniskor jag umgas med och det betyder sa valdigt mycket for mig. 
 
Tre magiska veckor fyllda av skratt, sol, bad, vin, god mat, road trips etc... Kunde inte ha blivit mer perfekt. 
 
Kanlosamt hejda, lovade att inte grata men det gick ju sadar...
 
2018 borjade med andra ord fantastiskt. Och jobbmassigt sa har jag fatt en ny tjanst, ett kliv uppat vilket kanns jattekul. Jag ar fortfarande pa samma avdelning men tacker ett mammavik till Oktober. Nu hoppas jag ju saklart att det blir langre eftersom det skulle kannas konstigt att ga tillbaka till sin gamla roll efter att fatt ny kunskap och nya erfarenheter. Ar numera del av antagningsteamet, som jobbar med internationella ansokningar till institutet, bedomer studenternas mojligheter att fa visum godkant samt att klara av de utmaningar som vantar dem. Kanns grymt kul att fa vara med fran start till slut av antagningsprocessen. Jag hoppas aven att jag star pa tur att fa resa lite i jobbet ocksa... fingers crossed...  
 
Nu vantar tva manader jobb sedan har vi en harlig resa till Borneo av det aventyrliga slaget som vantar. Steve har introducerat mig till camping och vandring de senaste manaderna...och...tanka er...jag gillar det...Sa Borneo blir en mix av bergsbestigning, vandring och dykning... backpackingtrip helt enkelt...och jag ar lojligt forvantansfull.
 
Och det  roliga tar inte slut dar....spontanbokade en resa till Sverige till 26 juli.... valdig kortis och blir bara Smaland denna gang men oj vad skont det kanns att veta att man far traffa familj och vanner ganska snart i alla fall. Forsta svenska sommaren pa 5 ar for mig... jag ber till vadergudarna att det blir en bra en ocksa. Hittade en sjukt billig biljett... vilket alltid gor mig lite orolig om jag kommer lyckas ta mig hem eller inte haha...
 
Nu blev detta inlagg lite halvdant jag vet...jag tror mest att jag ville uppdatera er om de manader som har passerat....ni som foljer mig pa instagram far ju vecko (ibland daglig) dos av vad jag sysslar med i Melbourne men for den mer seniora gruppen (pappa kann dig traffad) sa ar bloggen bra... 
 
Puss och kram
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lifeistoday.blogg.se

Jag bestämde mig 2014 att lämna min trygga vardag i Sverige och ge mig ut på ett äventyr ensam till Australien. Nu, mer än 3 år senare bor och jobbar jag i världens bästa stad Melbourne. Läs min blogg om min vardag här, om allt och ingenting, tankar, funderingar eller bara struntprat...

RSS 2.0